Vragen over de Bongo-belevenisbonnen

Toon alle antwoorden | Verberg alle antwoorden
1.
Hoe selecteren jullie de organisaties die 'in' de Bongo's staan?
Smart&Co, de uitgever van de Bongo-belevenisbonnen, heeft dag in dag uit een team van mensen zoals jij op de baan. Zij zijn voortdurend op zoek naar hotels, restaurants, kuuroorden, spectaculaire activiteiten etc. die binnen een van onze thema's passen. Vervolgens worden de diverse organisaties gecontacteerd en één voor één bezocht. Als de betreffende locatie past binnen een bepaald thema en als de prijs-kwaliteitsverhouding klopt, kan er een samenwerkingsovereenkomst gesloten worden. We tonen de geselecteerde hotels zoals ze zijn. Eerlijk, zonder truukjes en met niet enkel zonnige foto's van die kamer die toch nooit vrij is. Wat je ziet, is wat je krijgt.
2.
Moet de begunstigde ter plaatse nog extra kosten betalen?
De Bongo-belevenisbon geeft recht op het arrangement zoals dat op deze website en in het bijbehorende boekje beschreven wordt. Als de gebruiker van de bon bovenop dit arrangement extra's wenst, dan dienen deze ter plaatse bijbetaald te worden. Deze extra's zijn uiteraard niet verplicht. Wel zijn er in sommige gevallen enkele bijkomende kosten (bijv. parkeerkosten of toeristenbelasting) die ter plaatse afgerekend worden.
3.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Van zodra je een boeking hebt gemaakt met je cadeaubon, verbind je je ertoe om op de gekozen datum naar het hotel af te reizen. Deze reservering kan uitzonderlijk – en enkel met goedkeuring van het hotel – geannuleerd worden of gewijzigd worden naar een andere datum.  Hiervoor neem je zo snel mogelijk, en ruim vóór de datum van je oorspronkelijke boeking, telefonisch contact op met onze klantendienst op het telefoonnummer 03 202 16 60. Wij  contacteren dan het hotel en geven de wijziging of annulering door. We sturen je dan ook een nieuw bevestigingsdocument. Zonder nieuwe bevestiging van Smart&Co, kun je er niet van uitgaan dat jouw aanvraag tot wijziging of annulering werd aanvaard.
4.
Kan ik mijn kinderen meenemen?
Per hotel wordt vermeld hoeveel kinderen er maximaal op de kamer van de ouders kunnen slapen en hoeveel je daarvoor moet betalen. Als je je kinderen meeneemt, vermeld dan het aantal en de leeftijd op je boekingsformulier. Eventuele kosten moeten op de bestemming betaald worden. Opgelet: dit kan enkel gegarandeerd worden na telefonische aanvraag.
5.
Kan ik mijn huisdier meenemen?
Per hotel wordt vermeld of er huisdieren zijn toegelaten en hoeveel je daarvoor moet betalen. Als je je huisdier meeneemt, vermeld je dit op het boekingsformulier. Eventuele kosten moeten op de bestemming betaald worden.
6.
Wanneer moet ik ten laatste boeken?
Je kunt tot vlak voor de vervaldatum een reservering maken voor het arrangement van je keuze. Het is wel zo dat de beschikbaarheid beperkt wordt net voor het einde van de vervaldatum. We raden je dan ook aan om tijdig te reserveren. Opgelet: zowel de boeking als de belevenis moeten plaatshebben vóór de vervaldatum.
7.
Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?
Zodra je een boeking gemaakt hebt, ontvang je via e-mail een bevestiging met alle relevante boekingsgegevens (adres, aankomstdatum, aantal personen enz.). Dit boekingsbewijs print je uit, net zoals de voucher. Je neemt beide prints mee naar de plaats van bestemming. Neem meteen contact met ons op als je enkele minuten na je boeking nog geen bevestiging hebt ontvangen.
8.
Kan ik na reservering een extra nacht/kamer boeken?
Dat kan. Hiervoor neem je best telefonisch contact met ons op. Zo kunnen we voor we je adviseren om een tweede Bongo aan te kopen, zien of er voldoende beschikbaarheid is. Je boekt best opnieuw via Bongo, want alleen dan boek je opnieuw tegen dezelfde voorwaarden. Indien je een kredietkaart hebt, kun je de boeking makkelijk telefonisch afhandelen via Bongo.
9.
Kan ik met meerdere Bongo’s tegelijk boeken?
Dat kan, indien er beschikbare kamers zijn op de gewenste datum. Elke kamer moet afzonderlijk gereserveerd worden en per boeking ontvang je aparte bevestigingsdocumenten, die je ter plaatse gebruikt om in te checken. Voor een boeking van meerdere kamers, neem je beter eerst contact op met Bongo.
10.
Kan ik met mijn Bongo Editie 1 ook een reservering maken bij een hotel of restaurant van Editie 2 (en omgekeerd)?
Uiteraard! Momenteel bestaan er van sommige Bongo’s meerdere edities (bv. Charmeweekend, Ontbijt met Bubbels, Heerlijk Logeren, ...). Elke editie bevat andere hotels/restaurants. Indien je over een Bongo Editie 1 beschikt kun je ook een hotel/restaurant uit de Bongo Editie 2 reserveren (en omgekeerd). Het maakt dus niet uit welke editie je in je bezit hebt. Op onze website vind je het volledige aanbod van elke Bongo. Dit wil dus ook zeggen dat je bij sommige Bongo’s keuze hebt uit 80 of zelfs 120 verschillende hotels of restaurants. Opgelet, dit is enkel mogelijk indien de edities dezelfde vervaldatum hebben.
11.
Wordt er een geldbedrag vermeld op de Bongo-belevenisbonnen?
Op de meer dan 50 thema-Bongo's (relax, charmeweekend, gastronomie, kasteelweekend etc.) staat geen bedrag. De begunstigde weet dus niet wat de schenker betaald heeft.
12.
Zijn de Bongo-belevenisbonnen op naam?
Nee, op de thema-cadeaubonnen worden geen persoonsnamen gezet. Een Bongo kan dus zonder problemen aan iemand anders worden doorgegeven.
13.
Hoe zit het met de verzending?
Voor de verzending van Bongobonnen naar een adres in België, Nederland of Luxemburg, betaal je een vaste verzendkost. Dit bedrag is afhankelijk van het aantal bonnen dat je bestelt. Eén bon: 3,99 euro Twee bonnen: 5 euro Drie of meer bonnen: 6 euro Als je tijdens werkdagen voor 11 uur bestelt en betaalt via kredietkaart, dan wordt je bestelling binnen 2 tot 4 werkdagen geleverd. Als je betaalt per overschrijving, dan wordt je bestelling geleverd na ontvangst van je betaling.  Wens je een levering gegarandeerd binnen de 2 werkdagen, dan kan dit mits de vraag van een expressverzending. De totale verzendkost wordt dan 8 euro (voor 1 of 2 bonnen) of 11 euro (voor 3 bonnen of meer). Deze optie is alleen mogelijk als je tijdens werkdagen voor 11 uur bestelt en betaalt via kredietkaart. Bij deze levering is het belangrijk dat er iemand aanwezig is op het leveringsadres, aangezien de levering per koerier gebeurt. Tijdens het weekend of op feestdagen worden er geen leveringen gedaan.
14.
Hoe kan de begunstigde zijn of haar Bongo gebruiken?
Voor een aantal Bongo's dient er rechtstreeks bij de organisator (kuuroord, restaurant, hotel etc.) gereserveerd te worden. De begunstigde belt of mailt naar de organisator onder vermelding van het cadeaubonnummer en maakt een reservering op basis van beschikbaarheid. Voor een aantal andere cadeaubonnen kan er gereserveerd worden via Bongo, telefonisch of via onze website www.usebongo.be. Op deze website wordt de beschikbaarheid per keuzemogelijkheid aangegeven. Op elke cadeaubon staat de geldende reserveringsprocedure duidelijk vermeld.
15.
Mijn Bongo is niet meer geldig. Wat moet ik doen?
Uiterlijk 6 maanden voor het verstrijken van de geldigheidstermijn worden de op dat moment aangeboden cadeaubonnen vervangen door nieuwe versies die weer 18 maanden langer geldig blijven. In de praktijk betekent dit dat je maximaal 18 en minimaal 6 maanden de tijd hebt om je bon te gebruiken. Mocht het er desondanks toch niet van gekomen zijn om je bon te gebruiken, dan kun je je Bongo inwisselen. De bijdrage (voor administratie, verzending en drukkosten) die je hiervoor moet betalen is 10 euro per bon. Omruilen kan tot zes maanden na het verstrijken van de geldigheid. Meer info vind je op omruilen/verlengen  
16.
Ik ben mijn Bongo verloren. Wat nu?
Helaas zijn Bongo’s niet op naam uitgeschreven dus kunnen wij ook niet nagaan welke bon tot wie behoort. Dit zijn cadeaubonnen en kunnen dus doorgegeven worden als cadeau. Vandaar dat ze niet op naam staan.
17.
Kan ik mijn bestelling naar iemand anders laten opsturen?
Ja, dat kan. Op het bestelformulier heb je de mogelijkheid om 2 adressen in te geven. Je eigen adres (of facturatie-adres) en het leveringsadres. Als deze adressen niet hetzelfde zijn, wordt de bestelling opgestuurd naar het leveringsadres.
18.
Wat is het verschil tussen de Bongo-shops en de andere verkooppunten, zoals bijvoorbeeld AS Adventure en Fnac?
In onze Bongo-shops kun je je Bongo ook omruilen en verlengen. Dit is niet mogelijk in de andere verkooppunten. Een overzicht van onze Bongo-shops vind je op deze website, onder de rubriek Verkooppunten.
19.
Hoe lang bestaan jullie al?
Smart&Co - tot voor 1 maart 2009 bekend als weekendesk en de uitgever van de Bongo belevenisbon - is opgericht in het voorjaar van 2000. Vanuit Antwerpen en Rotterdam zijn we dagelijks bezig om werk van je weekend te maken.
20.
Ik ben niet tevreden en ik wil een klacht indienen.
Bij Smart&Co doen we ons uiterste best om op basis van eerlijke omschrijvingen de juiste verwachtingen te scheppen. Desondanks kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over je trip of over onze service. Twijfel dan uiteraard niet om het ons te laten weten. Je kan mailen (feedback@bongo.be), al mag je natuurlijk ook altijd bellen.
21.
Ik heb een goed idee voor jullie.
Laat maar komen! Je kan mailen,al mag je natuurlijk ook altijd bellen.
22.
Door wie is jullie website gemaakt?
Voor de technische realisatie en de hosting van de website werken we samen met Encima. Het grafisch concept en het webdesign werden verzorgd door Duval Guillaume E.
23.
Andere vragen?
Voor vragen die niet aan bod kwamen in het bovenstaande lijstje, neem je best even contact met ons op.
5 GOEDE REDENEN OM EEN BONGO TE KOPEN


VOLG ONS OP: Instagram Pinterest Google+ Youtube linkedin
NIEUWSBRIEF :
Copyright © 2000-2014 Smart & Co NV Algemene voorwaarden
Onze partners:
*Het aanbod is geldig tot 16/10 23u59. Het is voorbehouden voor particulieren en is niet cumuleerbaar met andere promoties of aanbiedingen. Enkel online. Niet geldig op omruilingen of aankoop van waardebonnen.
Smart & Co wereldwijd: nl dk fr de it es se ch us at
Close
Wij gebruiken cookies om onze website gebruiksvriendelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Sluit deze melding
Close

Vul hier jouw e-mail in om op de hoogte gebracht te worden wanneer de Bongo #BONGO# terug beschikbaar is.

Close
Venster sluiten
Close